Skogsbruk, jakt, lite skärgårdsliv och en Basset Fauve de Bretagne.

lördag 5 oktober 2013

Generalpasset

Idag var jag till grannbyn på rådjursjakt. Lottades till generalpasset i första såten och mycket riktigt, snart kom get med killing förbi mig. Tyvärr var dom ca 10 meter för långt bort för att jag skulle kunna göra något (knappa 35 meter stegade jag det till). Duff var med hela dagen men bara som praktikant, han fick sitta i bilen och bara komma fram i pauserna. Gubbarna tyckte i varje fall att han verkade vara en väldigt social typ.
Men sen måste han förstås få komma ut och röra på sig en aning så på hemvägen gick vi en sväng i skogen. Snabbt nosade han upp get med killing och efter en kort runda, kanske en minut, så kom dom smygandes förbi mig. Efter ca 5 minuter tappade han bort dom vid en väg, och då passade vi på att avbryta och sluta för dagen.